Hoe makkelijk en zonder stress een geschenk voor je werknemers bestellen?

Zowel thuis als op het werk kan de pakjestijd voor wat extra stress leiden. Je wil immers gaan voor dat perfecte geschenk en een lach tevoorschijn toveren op het gezicht van degene die je pakje ontvangt. En dan is er nog die tijdsdruk! Het eindejaar is sowieso een hectische periode. Nog snel op het einde van het jaar een klant tevreden stellen of proberen je objectieven te halen. Of al snel de eerste voorbereidingen treffen voor het volgende jaar.

Als je dan bovenop nog even gebombardeerd wordt tot de verantwoordelijk voor het aankopen van de personeelsgeschenken, kan dit de druppel zijn die de emmer doet overlopen. Toch hoeft het allemaal niet zo een vaart te lopen als je volgende 3 tips in overweging neemt. Ze zorgen ervoor dat jij fluitend de eindejaarsperiode doorfietst en dat kerstfeestje op het werk vol vertrouwen tegemoet ziet.

Duidelijke verantwoordelijkheid

Het is belangrijk om iemand aan te duiden die het aankopen van het geschenk voor de werknemers in goede banen zal leiden. Liefst is dit echt één iemand en niet een groep van mensen. Anders is dat weer een mogelijke oorzaak van misverstanden. Eén iemand die de eindverantwoordelijke is en waarvan iedereen ook weet dat hij/zij de eindverantwoordelijke is voor het aankopen van het eindejaarsgeschenk voor het personeel. afbeelding Probeer ook heel duidelijk te maken wat precies zijn verantwoordelijkheden zijn. Mag hij/zij alles alleen beslissen? Indien dat niet zo is, met welke beslissingsnemer(s) moet hij zijn keuze voor het personeelsgeschenk afsluiten. Dit duidelijk hebben vermijd ook flink wat tijdsverlies.

Begin op tijd

Goed begonnen is half gewonnen! Dit is ook waar voor je cadeau voor je werknemers. Begin er op tijd aan. Je bent immers niet alleen als bedrijf om een geschenk te bestellen voor je werknemers. Tal van andere bedrijven hebben hetzelfde idee en… (ongeveer) dezelfde timing. Wanneer moet je nu beginnen met die aankoop van personeelsgeschenken? Dat hangt natuurlijk heel sterk af wanneer je van plan bent om het je werknemers hun geschenk te geven. Ideaal gezien begin je toch 2.5 à 3 maanden op voorhand en probeer je zo snel mogelijk te beslissen. Het zal maken dat je voldoende keuze hebt en zal je ook de nodige gemoedsrust bezorgen. afbeelding Heb je toch even de timing uit het oog verloren? De UniGiftCard kan je heel flexibel bestellen. Als je van plan bent om onze cadeaubon, met een ruim aanbod lokale handelaars, te mailen dan kan het meestal op 1 werkdag gefixed worden. Wil je een mooi geprinte UniGiftCard? Reken dan op 3 tot 5 werkdagen. Wil je zeker zijn? Bestel dan snel je cadeaubonnen nu.

Geef zoveel mogelijk uit handen

Alles wat je zelf niet moet regelen is weer wat tijd gewonnen. De goede partners voor bedrijfsgeschenken nemen heel wat van het werk uit je handen en besparen je dus heel wat tijd. Een logo plaatsen bij je bestellingen, je helpen met de design van je geschenk voor je werknemers of leveren bij jou op kantoor, ze doen het met plezier!

Dit is ook het geval bij de UniGiftCard. Wij ontzorgen je volledig bij de bestelling van je personeelsgeschenken. Neem dus contact op met ons voor een snelle en professionele begeleiding van je aankoop van personeelsgeschenken en de levering ervan op jouw bureau nemen wij met de glimlach voor onze rekening.

Als je deze 3 tips in het achterhoofd en ook de 3 valkuilen voor het aankopen van het perfecte bedrijfsgeschenk in gedachten houdt, ben je al een heel eind op weg om het perfecte geschenk voor je werknemers aan te kopen.